Sociálne siete sú nekonečnou studňou inšpirácie a skvelých tipov, a práve vďaka fejsbúku som sa dozvedel o chystanej akcii Red-Bull Air Race v Budapešti. Keďže som v telke vždy obdivoval tých borcov (a aj ako šport mi to príde veľmi zaujímavé), zájsť si na celodenný výlet k našim maďarským susedom sa mi zdá ako dobrý nápad.

Red-Bull Air Race

Na úvod ešte trošku múdrosti:

Redbull AirRace sú rýchlostné preteky akrobatických lietadiel – je to niečo ako F1, ale vo vzduchu.  Trať je v každej destinácii iná a preto je to veľmi zaujímavé. Tieto preteky sa konajú  v niekoľkých destináciách roztrúsených po celom svete. A jednou z najkrajších je práve Budapešť.  V hlavnej tzv. Master Class sa nachádza 14 pretekárov (aj dvaja češi). Preteká sa samozrejme na čas a najrýchlejší pretekár vyhráva.

Čakáme teda na deň D, aké počasie sa nám vyvŕbi.

Predpoveď počasia týždeň pred akciou nevyzerá veľmi ružovo, ale v piatok sa to všetko láme. Aby sme to mali podchytené, budík mi v sobotu zvoní o piatej ráno. Ešte raz kontrolujem počasie. Vyzerá, že v Budapešti bude teplý slnečný deň (27˚C) a pravdepodobnosť zrážok 10%. OK, vyrážame. Budím Majku. JUCHÚ, vstáva o pol siedmej, hodinu odkedy som ju začal budiť.

Keďže sme čakali do poslednej chvíle, ideme autom. Od Žiliny až po Trnavu trháme asfalt na diaľnici, tu bočíme na Nitru a pokračujeme  až k našim južným susedom. Pred Komárnom nás navigácia povodí po záhradkárskej oblasti. Nechápem, prečo túto ženskú stále počúvam, ale nevadí. Od hranice až do Budapešti ideme po diaľnici. Poplatok za diaľnicu  môžete vybaviť online. Tí, ktorí ste už po nej šli, isto máte svoje zážitky, nám sa skoro auto rozpadlo (začalo sa to vtedy, keď nám začali na hlavu padať clony na slnko) – zlatých 703 km slovenskej diaľnice. Takže sme sa aj zabavili celkom slušne.

Po približne 4 hodinách cesty, okolo 11-tej, parkujeme v Budapešti, v obchodnom centre ARENA PLAZA. Keďže my cestujeme za menej, za parkovné neplatíme ani jeden hufnágel, je totiž na celý deň zadarmo a nie je vôbec ďaleko od centra. Berieme nikon a ideme k Dunaju.

Lietadlá počuť už z diaľky, riadny hukot. Malým deťom dokonca na uši dávajú slúchadlá, také aké mal Otík vo filme Vesničko má středisková. Zdá sa mi to prehnané, ale možno si nechali poradiť v diskusii na „modrom poníkovi“. K nábrežiu Dunaja  sa nechávame odviezť metrom z hlavnej železničnej stanice (zastávku metra Batthyány tér), kam je to od obchodného centra blízko.

Red-Bull Air Race

Po východe z metra už počujeme moderátora a vidíme davy ľudí. Kde tu – kde tam aj lietadlo. Lietajú nízko nad hladinou Dunaja a popod Széchenyi Lánchíd (reťazový most). Z informačných panelov sa dočítame, že zatiaľ sa borci len rozcvičujú a samotná kvalifikácia začína až popoludní okolo tretej. Hlavný pretek sa koná v nedeľu, ten si však už vychutnáme z pohodlia našej obývačky.

Čas využívame na prehliadku mesta, Budapešť je veľmi pekné historické mesto, takže určite nezostaneme čakať kdesi na lavičke pod stromami pred Dunajom. Hore na kopci sa prechádzame pri Matiášovom kostole a Fisherman’s Bastion. Je odtiaľto krásny výhľad na budovu parlamentu a hlavne tu predávajú výbornú zmrzlinu. Pár ich zhltneme (sušienková a tutti-fruti sú najsemlepšie).

Parlament

Po krátkom oddychu pokračujeme smerom ku hradu a Citadele. Odtiaľto zhora sú naozaj krásne zábery nielen na parlament a Dunaj, ale na strmé uličky. Pomaly opäť schádzame k Dunaju, aby sme si našli dobré miesto. Keďže je okolie miesta konania uzavreté, mení sa inak frekventovaná cesta na nábrežie plné prechádzajúcich sa ľudí.

Red-Bull Air Race

Po skončení kvalifikácie súťaže Red-Bull Air Race prechádzame na druhú stranu k parlamentu a ku Pištovej bazilike. Tam sme objavili brutálnu zmrzlinu – vyzerala super a ešte aj tak chutila. Určite vám odporúčame zmrzlináreň Gelarto Rosa – Ice Cream shop. Za dve príchute (za dva kopčeky, či lupienky alebo ako to nazvať, sme zaplatili asi 2,50 eur). S príjemnou chuťou na jazyku sa poberáme cez uličky k autu. Domov prichádzame okolo 11-tej večer. Ďalší pekný deň za nami!

Zmrzlina

Ak milujete tento šport, môžete si stiahnuť skvelú hru v obchode google play.

Počas tejto slnečnej soboty sme toho videli veľa a strávili príjemný deň počas tejto Red-Bull akcie neďaleko od slovenských hraníc. Preto ak váhate, či Budapešť navštíviť, tak smelo do toho.

Ak sa vám článok páči, podporte nás, prosím, zdieľaním na FB. Viac našich fotiek môžete vidieť na Instagrame.