Malorka 3.6. 2018 – 5.6. 2018

Rok sa nám pomaly preklopil do druhej polovice,  a my sme stále nikam neleteli. Mali sme doteraz len pár destinácií autom. Či už Nemecko, Poľsko, Česká republika. Stále mi preto vŕtalo hlavou, kam by sme sa mohli vybrať.

Nakoľko zariaďujeme nový byt, exotika nepripadala do úvahy. Keď však vyskočila Malorka s novou spoločnosťou Laudamotion za 29€, tak som neváhal ani sekundu a kúpil som 3 dni v tejto destinácií. A nebol som sám. Kúpilo ju i pár kolegov a samozrejme veľké množstvo ľudí. Vyzerá to tak, že pre ľudí z okolia bude tento rok Malorka TOP destinácia a zaradí sa k miestam ako Bali, Mykonos, Marakéš, Kapadócia…

Bonusom pre nás bolo, že v Španielsku sme ešte neboli. Pripísali sme si tak ďalšiu krajinu do zoznamu. Letenku som kupoval koncom mája a odlet som naplánoval na prvú júnovú nedeľu.

Deň 1 – 3.6. 2018 Palma de Mallorca – trošku prší

Náš výlet sme začali na letisku vo Viedni. Skorý ranný odlet o 5:20 napovedal, že sa moc nevyspíme. Na letiskové parkovisko C sme dorazili autom presne 3:51. Parkovné na 3 dni stojí bežne 64,90 €, ale ak použijete online rezerváciu a kód Eurowings2018, tak sa dostanete na sumu 48,68€.

Z parkoviska sme sa postupne presunuli na letisko a plynulo prešli k odletovej bráne. Tu stojí za zmienku akurát tak to, že som tam prišiel o 10€ v automate. Normálne som vložil peniaze, navolil čo chcem a automat nič. Peniaze nevrátil a ani tovar nevydal. Chlapík, čo sedel vedľa mi povedal, že aj jemu zožral peniaze. Škoda, že to nepovedal skôr….

Potom som už len v miestnej kaviarni kúpil predražené nápoje a hurá do lietadla. Let prebehol v pohode a krátko po pol ôsmej sme pristáli na letisku.

Vitajte v meste

Malorka nás privítala zamračeným počasím, ale neprikladal som tomu dôležitosť. Podľa počasia v mobile malo byť pekne.

Nakoľko sa jednalo o let v rámci EU, tak sme len prešli von z príletovej haly a za nejakých 5 minút sme už stáli na zastávke autobusu č. 1. Ten vás odvezie priamo do mesta a chodí každých 15 minút. Lístok stojí 5€  a zakúpite ho u vodiča.

Malorka – príchod k autobusu

Malorka – autobus č. 1

Cesta trvala približne 30 minút a vystúpili sme cca 3 minúty pešo od nášho ubytovania. Cez hotels.com som objednal Hotel Brick  za 106€ na 2 noci v dvojlôžkovej izbe.  Hotel to bol naozaj veľmi pekný a štýlový. Pre šetrnejších poskytuje i izby hostelového typu.  Nachádza sa naozaj na skok od všetkých hlavných pamiatok a miest, ktoré by ste chceli v Palme navštíviť. Ak si ho vyberiete aj vy, určite sa vám tam bude páčiť.

Malorka – Hotel Brick

Keďže bolo skoro ráno, izba ešte nebola pripravená a tak sme si tam len nechali batožinu a vybrali sme sa spoznávať mesto. Žiaľ asi 5 minút od hotela sa spustil neskutočný lejak. Rýchlo sme sa schovali do nejakého výklenku a čakali kým to prejde. Mobil stále ukazoval, že neprší a ani pršať nebude. Celkom sranda. Po asi pol hodine, kedy dážď trošku ustal sme sa pomaly začali presúvať ďalej.

Prišla však druhá vlna  a tak sme opäť skončili pod strechou. Najhoršie bolo, že mali všade zatvorené a otvárali až o 11:00. Nedeľa nie je moc dobrý deň na dážď.  Jediné miesto kde bolo otvorené bol McDonald, a tak nám neostávalo nič iné ako skončiť tam. Objednali sme dáke somariny a čakali kým prestane pršať.

Po asi hodine to nemalo zmysel a tak sme si od miestneho Ferka kúpili 2 dáždniky za 8€ (4€ jeden).  Samozrejme pýtal viac, ale dal som si limit max 5€ za jeden a nakoniec sa mi podarilo ukecať na tie 4€.

Konečne sme mali teda ochranu pred dažďom a mohli sme sa vydať spoznávať mesto. Nie je to síce úplne ono, ale aspoň čosi.

Malorka -Palma De Mallorca – potulky mestom

Potulky mestom

Mesto Palma je naozaj veľmi populárne a aj počas dažďa tam bolo mnoho turistov. Asi najviac ich bolo pri katedrále La Seu. Tá určite nemôže chýbať v programe a určite sa oplatí ju navštíviť.

Taktiež je super len tak sa prechádzať uličkami a nasávať prímorskú atmosféru. Veľmi pekne a fotogenicky pôsobí i prístav. Celkovo spoznávanie mesta má niečo do seba, a preto by ste nemali toto mesto vynechať. Na základný prehľad vám stačí 1 deň počas ktorého uvidíte katedrálu, staré mesto , rôzne dvory s kvetinami, hlavné námestie a mnoho ďalšieho.

Počas chodenia po mesta môžete natrafiť i na veľké množstvo podnikov.  Jeden z nich sa nám naozaj veľmi páčil a jedlo tam bolo výborné. Nachádzal sa neďaleko od autobusovej a vlakovej stanice. Volalo sa to tam Es Trasto a určite ak ho navštívite aj vy, nebudete sklamaní.

Po celom dni sme nachodili podľa aplikácie na mobile približne 20km. Celkom fuška, ale stálo to za to. Napriek tomu, že väčšiu časť dňa pršalo sme sa plný  zážitkov večer pobrali nazad do hotela aby sme si oddýchli pred ďalším dňom.

Malorka – neďaleko od katedrály

Palma De Mallorca – pohľad na prístav a more

Malorka – Katedrála Le Seu

Palma De Mallorca – prístav

Malorka -Palma De Mallorca – potulky mestom

Palma De Mallorca – Plaza de Espana

Deň 2 – 4.6. 2018 – Valldemossa a Soller – autobusom po ostrove

Budík som nastavil na pol ôsmu. Plán bol vstať čo najskôr a presunúť sa na autobusovú stanicu. Samozrejme ako vždy sme vyrazili až krátko pred deviatou.  A to sme sa z pol cesty ešte museli vrátiť, lebo si Majka zabudla dáke veci na izbe.

Autobus číslo 210 z Palmy do dedinky Valldemossa mal odchádzať o 9:00. My sme na autobusák dobiehali 9:05, ale našťastie tam ešte stál a tak sme nastupovali medzi poslednými. Lístok stál 1,85€.

Malorka – autobus č. 210

Valldemossa

Dedinka Valldemossa sa nachádza približne 17km od Palmy a cesta tu trvá približne 30 minút. Cesta je to veľmi pekná a aj výhľady z autobusu stoja za to. Autobus zastavuje neďaleko od centra, a po pár krokoch sa už prechádzate úzkymi uličkami. Dedinka je naozaj veľmi pekná  a má nádhernú architektúru. Dominantou je kláštor z 13. storočia.

Plán bol stráviť tu asi hodinku a pobrať sa ďalej. Výsledkom však bolo, že sme tam ostali 4 hodiny. Niekto by možno namietal, že je to dlho. Nás však baví len tak sa túlať uličkami a nasávať atmosféru.

Dali sme si zmrzlinu, zjedli dáky koláčik… Nájdete tu totiž veľké množstvo chutných kaviarničiek, kde si môžete len tak sadnúť a sledovať turistov navôkol. A tých tu je naozaj mnoho. Hlavne plné autobusy aziatov. Čím skôr alebo neskôr prídete tým lepšie. Medzi 10:00 – 12:00 je tu totiž plno, ale ako keby šibnutím čarovného prútika všetci o 12:00 zmizli a dedinka ostala prázdna.

Zaujímavosťou tohto miesta je napríklad i to, že tu istý čas žil poľský skladateľ Frederic Chopin a pravidelne sa tu koná i festival venovaný tejto známej osobnosti.

Port de Soller

O 14:00 sme sa presunuli opäť autobusom č. 210 do mestečka Soller – konkrétne do prístavu. Lístok stál 2,2 € a jazda to bola naozaj divoká. Aj keď vzdialenosť medzi týmito dvoma bodmi nie je veľká, cesta trvala viac ako 40 minút.  Cestičky boli úzke a kľukaté a autá čo šli oproti sa často museli uhnúť prechádzajúcemu autobusu. Cesta viedla okrem iného i  cez naozaj krásnu dedinku Deià, ale času nebolo, a preto sme nemohli vystúpiť a popozerať to tam.

Po príchode do Port de Soller som ostal trošku sklamaný. Asi som čakal viac. Nie že by tam bolo škaredo, ale voda na pláži ma vôbec nelákala a tak toto miesto stratilo pár bodov na pomyselnej stupnici.

Prostredie však bolo naozaj veľmi pekné. Lode v prístave, okolitá príroda a stará električka prechádzajúca pozdĺž pláže.  Miestna električka je asi jednou z najväčších atrakcií. Ak sa povie Malorka, mnoho ľudí si predstaví práve túto električkou s palmou a plážou v pozadí.

Ani my sme si nenechali ujsť túto atrakciu. Cesta do mesta Soller stojí 7€ a trvá približne 20 minút.  Električky chodievajú zvyčajne 3 za sebou. Ak sa nechcete tlačiť tak odporúčame využiť tretiu v poradí. Prvá býva najplnšia a ľudia často i stoja, potom sa ľudia nahrnú do druhej a tí čo boli trpezliví sa odvezú v tretej. My sme si mohli dokonca vybrať miesto kde budeme sedieť.

Soller

Po krátkej jazde historickou električkou sa ocitnete v centre mesta neďaleko od Kostola Sv. Bartolomeja. Fotky električky míňajúcej tento kostol sú naozaj veľmi pekné.

Trošku sme sa pomotali po meste, a potom sme si sadli na jednu z najlepších zmrzlín, aké sme kedy mali.  Podnik sa volal Giovanni L a obsluhovala tam milá slečna zo Slovenska.

Potom už len pár potuliek mestom a presun na autobusovú zastávku smer Palma. Tento krát sme šli autobusom č. 211 a lísotk stál 2,35€.

Po príchode na stanicu v Plame sme sa ešte potúlali mestom, dali sme si večeru a pobrali sa spať po únavnom dni. Opäť sme atakovali hranicu 20km.

Malorka – Soller – pláž

Malorka – Soller – električka

Malorka – Soller – prístav

Malorka – Soller – stanica električky

Deň 3 – 5.6. 2018 – Východné pobrežie – spoznávame pláže

V tento deň sme mali objednané auto. Plán preto bol po prebudení presun na letisko a vyzdvihnutie auta. Ráno po zazvonení budíka sme sa ešte rýchlo pobalili, od ubytovali sme sa,  a presunuli sme sa na zastávku autobusu č.1 smer letisko.

Vyzdvihujeme auto

Auto som mal objednané od spoločnosti centauro a suma za prenájom bola 2,84€ za celý deň so základným poistením.  Po skúsenostiach z minulosti som objednal auto s komplet plným poistením kde bola cena  35€ / deň. To sa mi zdalo celkom do pohody. Článok o tom, ako si objednať auto nájdete tu.

Po vystúpení z busu sme sa presunuli na parkovisko,  kde čakal zriadenec z autopožičovne a cca po 5 minútach čakania na ďalších ľudí sme sa shuttle busom presunuli do požičovne.

Tu som počkal cca 5 minút v rade a po 15 minútach od príchodu som už šoféroval úplne nový peugeot 306 (mal najazdených 704km pri prevzatí).

V tento deň sme mali v pláne navštíviť viacero pláží a auto sa javilo ako najlepšie riešenie aby sme nemuseli dlho čakať.

Malorka

Malorka – požičovňa – naše auto

Cala Llombards, Cala D´Or, Cala Ferrera

Prvou zastávkou bola pláž Cala Llombards. Prišli sme k nej podľa navigácie z opačnej strany ako sme chceli. Čo bolo super, pretože odpadol problém s parkovaním. Táto pláž bola asi najkrajšia. Obklopovali ju skaly a bola tam tyrkysovo modrá obloha. Určite sa oplatí navštíviť ju.

Na pláži sa nachádzajú základné veci čo potrebujete od slnečníkov, cez lehátka až po prezliekárne.

Chvíľu sme sa motali navôkol, a potom sme sa presunuli na ďalšiu zastávku. Tou bola oblasť Cala D´Or a Cala Ferrera. Tu bola podobná pláž ako predošlá, ale pôsobilo to na nás horšie. Naozaj tam bolo mnoho rezortov a hotelov, ktoré toto miesto pohltili a človek si tam pripadal stiesnene.

Voda aj tu bola naozaj krásna a na pláži ste našli všetko čo ste potrebovali.

Portocolom, Porto Cristo, Cala Romantica

Naša cesta potom pokračovala ďalej do mesta Portocolom a Porto Cristo. Tu nás pláže moc nezaujali, ale asi to bolo aj tým, že bolo pod mrakom. Vtedy je všetko trošku škaredšie.

Mesto Porto Cristo je známe najmä tým, že sa tu nachádzajú jaskyne. Je to naozaj populárna atrakcia. Nás odradili hlavne davy ľudí valiace sa smerom k jaskyni.  Možno skúsime nabudúce.

Poslednou plážovou zastávkou bola oblasť Cala Romantica. Bola podobná ako predošlé, ale neboli tu skoro žiadne rezorty a miesto si zachovalo naozaj príjemný obraz. Strávili sme tu pár hodín. Dačo sme tu zjedli, poprechádzali sa a odfotili asi milión fotiek.

Na každej z pláží sa dali prenajať lehátka a slnečníky. Tiež tam mali vychytávku, že na slnečníku bol trezor. Sumy za prenájom slnečníku boli 4€, lehátko 4,2€ a trezor 1€.

Malorka – ceny na plážach

Malorka – Cala Romantica Beach

Malorka

Malorka – Porto Cristo

Malorka – Cala LLombards

Odchod domov

Potom už bolo dosť neskoro a tak sme sa postupne presunuli nazad na letisko. Odovzdal som auto a busom sme sa presunuli k odletom.  Let odletel s menším meškaním, ale nebolo to nič dramatické.

Po prílete už len presun na parkovisko a dva a pol hodinová cesta domov do Žiliny.

Čo dodať na koniec?

A koľko nás to celé stálo? Opäť sme sa dostali približne na našu sumu 100€ deň na 2 osoby. Tento krát to bolo trošku viac. Ale moc sme sa od bežného rozpočtu neodklonili.

Náklady na 2 osoby na 2 noci:

Električka Soller – 14€

Prenájom auta – 35€

Benzín – 30€

Spolu 2 osoby – 324, 48€ (162,24 € na 1 osobu)

Plus treba rátať samozrejme dačo aj na stravu a suveníry. My sme minuli aj na dva nové dáždniky 8€ a automat mi zožral vo Viedni ešte 10€ 😀

Takže ak ešte váhate a neviete či je Malorka tá pravá destinácia pre vás, tak smelo do toho. Dá sa to urobiť naozaj rozumne a zážitkov bude na rozdávanie.

Ak sa ti článok páči, bolo by super ak by si náš blog odporučil aj kamarátom, kolegom, alebo aj obyčajnému okoloidúcemu. Nám to urobí radosť a okrem toho nám to aj pomôže. Taktiež nás môžeš nájsť aj na našom facebooku .  A omnoho viac fotiek  nájdeš na našom instagrame,  kde pridávame fotky každý deň.  Ak sa chceš dozvedieť kto sme tak klikni sem.