Vyhliadka v Bojniciach

Pár dní dozadu sme na našich sociálnych sieťach ohlásili, že sa chystáme na potulky Slovenskom. Do správ a komentárov nám prišlo mnoho typov. Najviac pomyselných hlasov získala nová vyhliadka v Bojniciach. Neostávalo nám teda nič iné, len to tam ísť pozrieť.
Zhodou okolností sa od piatku v Bojniciach nachádzali i naši priatelia z blogu She Makes Me Travel.   Dohodli sme sa preto, že na vyhliadku pôjdeme cez víkend spoločne.

Príchod a parkovanie

Ako obyčajne sme do Bojníc vyrazili s časovým sklzom. Cez víkend proste Majka rada spí. Môj časový plán ju moc nezaujíma. Do kúpeľného mesta sme dorazili krátko po jedenástej a zaparkovali sme neďaleko od zámku. Parkovné bolo 5€ na celý deň. Ujo na parkovisku nás nezabudol upozorniť, že on parkovisko o 20:00 zamyká.Vraj ak neprídeme, tak máme smolu. Ak budete čítať do konca tak sa dozviete ako to nakoniec na tom parkovisku dopadlo.

Bojnice – parkovisko

Vstup na parkovisko

Krátke potulky mestom – Bojnický zámok

Čo by sme to boli za návštevníci ak by sme si najskôr neprezreli mesto.  Ako iste dobre viete, Bojnice patria medzi najpopulárnejšie miesta na Slovensku. Nachádza sa tu nádherný zámok, Zoo, kúpalisko i skvelé kúpele. My sme zvolili jednoduchú prechádzku mestom.  Dominantou mesta je samozrejme Bojnický zámok. My sme ho odfotili snáď z každej strany. Je naozaj ako z rozprávky.

Otváracie hodiny sú počas letnej sezóny od 9:00 – 17:00 a mimo sezóny od 10:00 – 15:00. Vstupné pre dospelých je 9€, pre dôchodcov 7€, študenti 5€, deti do 3 rokov zdarma, 3-6 rokov 1€, 6-15 rokov 3€. Viac sa dozviete na ich webovej stránke.

Zaujímavou informáciou je, že každá prvá nedeľa v mesiaci je zdarma. Najbližšie je to 5.8. 2018.

Pri návšteve určite nemôžte zabudnúť na zámocký park. Niekedy postačí, len tak si sadnúť na lavičku a pozorovať ľudí navôkol. Čo sa týka parku, tak sa tam nachádza jeden zaujímavý strom – Lipa kráľa Mateja. Traduje sa, že sa pod stromom konali rôzne posedenia a slávnosti. Vraj má viac ako 700 rokov. A to je dosť, však?

Zámocká záhrada

Zámocká záhrada - výlet Bojnice

Tabuľa pred Lipou kráľa Mateja

Výhľad na zámok

Zámok Bojnice

Asi bude pršať

Popoludní sme mali v pláne stretnúť sa s Veronikou a Karolom a ísť na vyhliadku. Čo čert nechcel, začalo naozaj poriadne liať. Mali sme obavu, či tam vôbec pôjdeme. Operatívne sme preto zaradili do programu obed. Spoločne sme sa presunuli na Hurbanovo námestie a pustili sme sa do hľadania miesta kde sa naobedujeme. Nakoniec sme si vybrali Bojnickú reštauráciu pod klenbami. Jedlo bolo do pohody. Ak tam pôjdete, nič tým nepokazíte.

Počas stretnutia sme prebrali kto kam pôjde, kde sme už boli a dohodli sme sa, že určite ešte niekam spoločne pôjdeme. Tento krát plánovane.

Vyhliadka v Bojniciach – v pozadí cieľ cesty

Výstup

Po obede sa konečne vyčasilo a nastal čas na prehliadku cieľa našej cesty. Najskôr sme sa dohadovali, či pôjdeme autom alebo peši. Ujo google hlásil, že to je len 23 minút peši od miesta, kde sme sa práve nachádzali. Vyhrali teda nohy. Treba dodať, že som všetkých uisťoval práve ja, že to bude v pohode.

Aktuálne je vyhliadka ešte v akomsi provizórnom režime, a tak vyzerá i prístup k nej. Nikde nie je žiadna značka, ako sa tam dostanete. Idete viac menej podľa intuície tam, kde si myslíte, že by sa mala nachádzať.

Ak pôjdete pešo, tak k nej vedie jednoduchšia, ale o to nebezpečnejšia cesta po hlavnej ceste. Počas našej návštevy tam šlo naozaj mnoho aút. Aj z tohto dôvodu sme sa rozhodli zvoliť cestu skrz les. Počas cesty sme sa museli niekoľko krá opýtať okolo idúcich či ideme správne.

Cesta hore kopcom trvala približne 30 – 40 minút a kopíruje cyklistickú dráhu. Idete v podstate po žltej turistickej značke, ktorá začína pri kúpeľoch a je to spoločná trasa smerom na kalváriu. Časom sa však odkloníte doprava. Keď už budete hore, vyberiete sa doprava a idete s davom.

Chodník povedľa cesty

Prázdna cesta – asi šli všetci autom

Cesta lesom – nie sme v tom sami

Ak sa rozhodnete ísť autom, tak cesta od Bojnického zámku trvá približne 2 – 3 minúty a zaparkovať sa dá približne 5 minút od vyhliadky. Parkovisko sa nachádza hneď vedľa kempingu. Problém môže byť kapacita. Preto tam chodte skôr ráno, alebo až neskôr popoludní. My jednoznačne odporúčame podstúpiť drobnú turistiku a zaparkovať radšej dole.

Ak sa však rozhodnete využiť auto, tak od parkoviska vedie k vyhliadke nespevnený štrkový chodník. Videli sme tam mnoho mamičiek s kočíkmi i ľudí na vozíčku. Táto krátka 5 -10 minútová trasa preto určite nebude robiť problémy a ak zvažujete či vziať kočík, tak smelo do toho.

Vyhliadka v Bojniciach – už sme skoro tam

Vyhliadka v Bojniciach – už sme tam

Vyhliadka

Pôvodne sa na tomto mieste mala nachádzať vyhliadková veža vysoká až 60m. Nakoniec to však skončilo na výške 30m. Nová vyhliadka v Bojniciach je postavená z oceľovej konštrukcie a dreva. Drevený špirálový chodník má mierne prevýšenie 6% a je plne bezbariérový.

Nachádza sa tu i tobogán, ktorý bude po spustení v cene vstupného. Momentálne je ešte ohradený páskou a nedá sa použiť.

Výlet v Bojniciach

Vyhliadka v Bojniciach – trúfli by ste si?

Vyhliadka v Bojniciach – dá sa prísť aj s kočíkom

Vyhliadka v Bojniciach – tobogán zatiaľ nefunguje

Aktuálne je však trošku problém s prístupom,  či už z dočasného parkoviska, alebo od zámku. Celkovo je to ešte dosť nedotiahnuté. Taktiež sa tam nenachádza dostatočné zázemie. Ako WC sú momentálne použité 3 prenosné TOI TOI búdky (alebo les). O občerstvenie sa postará prenosný stánok. Ceny v ňom sú prekvapivo nižšie ako v okolí zámku.

Otváracie hodiny sú od 9 ráno do 21:00.  Uvádzacie vstupné je zdarma pre deti do 3 rokov, deti nad 3 roky platia 3,99€ a dospelý si musí pripraviť 6€. Pozitívom je, že sa dá platiť i kartou. Do budúcnosti sa vraj plánuje i rodinné vstupné.

Najlepší čas na návštevu je na konci dňa. Slnko totiž svieti na Bojnický zámok a na celú kotlinu. Taktiež ľudí je už pomenej. Samozrejme ak vám nejde moc o fotky, tak je skvelým časom na návštevu i krátko po otvorení.

Vyhliadka v Bojniciach – vpravo vstupné, vľavo stánok

Čo uvidíte

Ak sa rozhodnete vyliezť hore cez les namiesto cesty autom, tak vás budú čakať veľmi pekné výhľady už počas tejto prechádzky. Získate úplne iný pohľad napríklad na Bojnický zámok.  Taktiež prostredie je super a možno stretnete i srnku ako my. Žiaľ, nestihli sme ju odfotiť. Následne keď už budete navrchu, tak z  vyhliadky môžte vidieť nádherné výhľady na okolitú prírodu. Vrcholom asi bude super pohľad na Bojnický zámok a jeho okolie alebo na neďalekú Prievidzu. V pozadí možno vidieť i pohoria Vtáčnik, Ždiar a Kremnické vrchy.

Výlet Bojnice

Výhľady z lesa cestou hore

Vyhliadka v Bojniciach – výhľady

Vyhliadka v Bojniciach – zaujímavá konštrukcia

V pozadí Bojnice a Prievidza

Historická chvíľa – Daniel na fotke

Bojnice výlet

Vyhliadka v Bojniciach – nádherné výhľady

Bojnický zámok

Oplatí sa to?

Za nás výlet hodnotíme pozitívne. Aj napriek malým nedostatkom, ktoré časom určite vyriešia, sa oplatí na vežu vyliezť už teraz a nečakať. Časom tam bude určite omnoho viac turistov, a preto si treba toto miesto vychutnať už teraz, kým tam nie sú davy ako v Bachledke.

Ak ste už v Bojniciach, alebo tam výlet plánujete, určite sa oplatí okrem zámku a iných aktivít zaradiť i túto vyhliadku. Rozširuje už teraz bohatú ponuku tohto mesta.

Vyhliadka v Bojniciach – Majka pozoruje

Vyhliadka v Bojniciach – výhľad na zámok

Vyhliadka v Bojniciach – baby pózujú

Vyhliadka v Bojniciach – Nemôžeš prejsť

Vyhliadka v Bojniciach – zatiaľ ešte nie sú davy

Vyhliadka v Bojniciach – pozadie so zámkom

Cesta na parkovisko

Aj vďaka foteniu sme sa na rozhľadni zdržali dlhšie ako sme plánovali. Toto sa nám však deje bežne keď sme na nejakom peknom mieste. Krátko po siedmej sme sa napokon rozhodli zliezť dole.  Ako som spomínal na začiatku, parkovisko malo byť otvorené len do ôsmej a google tento krát ukazoval čas 35 minút. Týmto fintám som ja však už neveril.

Na spiatočnú cestu opäť vyhrala trasa lesom. Tento krát trošku iným smerom. Ako som už na Majku zvyknutý, ona nemá moc rada tieto dobrodružné presuny. Radšej chodí po vyšliapaných chodníčkoch, a tak sme sa museli v jeden moment vrátiť a zvoliť inú trasu. Ďalšie časové straty…

Dole kúsok od parkoviska sme prišli 19:45. Stálo tam už len naše auto. Samozrejme sme si nemohli odpustiť spoločnú fotografiu s Veronikou a Karolom. Ako inak odzadu. Však my sa spredu nefotíme.  Obom aj touto cestou veľmi pekne ďakujeme za príjemne strávené popoludnie. Neplánované akcie bývajú najlepšie, a preto sme veľmi radi, že sme ich tam stretli. Ak ich ešte nepoznáte tak ich blog nájdete tu.

Keďže parkovisko bolo kúsok, začul som uja ako s niekým telefonuje asi v takomto duchu: “Kde v p*** sú. Ja tu nebudem čakať ako k***. Zamknem to tu.”

To bolo pre mňa signálom, že treba naozaj ísť a tak sme sa s Karolom a Veronikou rozlúčili. Oni ešte pokračovali vo fotení. Karol to má naozaj rád. Pri rozlúčke sme sa ešte dohodli, že si to určite zopakujeme. Možno Súľov? Alebo Rajec a okolie?

Výlet Bojnice – Zľava: Karol, Veronika, Majka, Daniel

A čo dodať na záver?

Takže ak ešte váhate a neviete či je vyhliadka v Bojniciach to správne miesto na výlet, tak smelo do toho. Je to naozaj príjemný výlet a zážitkov bude na rozdávanie. A tie výhľady sú naozaj krásne.

Ak sa ti článok páči, bolo by super ak by si náš blog odporučil aj kamarátom, kolegom, alebo aj obyčajnému okoloidúcemu. Nám to urobí radosť a okrem toho nám to aj pomôže. Taktiež nás môžeš nájsť aj na našom facebooku .  A omnoho viac fotiek  nájdeš na našom instagrame,  kde pridávame fotky každý deň.  Ak sa chceš dozvedieť kto sme tak klikni sem.

Cestovanie je moja vášeň a vášeň mojej priateľky, ktorá prepukla niekoľko rokov dozadu. Začalo to pomaly a teraz sa to nedá zastaviť. Ešte sa poriadne nevrátim z jedného výletu a už plánujem ďalší.
Venujem sa najmä plánovaniu ciest, hľadaniu leteniek a celkovo všetkému okolo cestovania.