Poznaj svojho fanúšika

Poznaj svojho fanúšika. To je dosť dôležití téma v online prostredí. V poslednej dobe sa mnoho diskusií v našom okolí točí okolo sociálnych sietí, blogu a cestovania. Ako to robiť, kde robíme chyby, čo sa dá zlepšiť… Fajn výsledok v súťaži Bloger roka nás namotivoval, a snažíme sa to robiť trošku lepšie. Možno inak. Blogerské prostredie na Slovensku a v Čechách je malé. Všetci sa navzájom poznajú, alebo sa aspoň minimálne registrujú. Niekomu to ide lepšie a niekomu menej.

Nám sa za približne za rok podarilo nazbierať niekoľko tisíc ľudí, ktorým sa dúfame náš obsah aspoň trošku páči.

Ja týchto ľudí beriem nie ako súperov a konkurenciu, ale skôr ako niekoho, kto mi vie pomôcť. Aj vďaka tomu sme si v tomto divokom onlajn prostredí našli za posledný rok mnoho kamarátov. Často sa nimi stali práve naši fanúšikovia zo sociálnych sietí.

Preto poznať svojho fanúšika je veľmi dôležité. Nejde len o čísla. Ide aj o ten pocit vytvoriť niečo, čo sa bude Janke, Aničke, Maťovi, páčiť a vrátia sa aj nabudúce.

A práve toto je ten spúšťač. Naša tvorba prebieha na 2 hlavných platformách. Blog a sociálne siete.

Najviac úsilia venujeme sociálnym sieťam. Je tam najviac ľudí, a aj to tam najviac žije.  Taktiež najviac ľudí na blog prúdi práve zo sociálnych sietí.

A ako to teda robíme my?

Poznaj svojho fanúšika

Viete ako vyzerá váš typický fanúšik? Ak odpoviete, že nie, tak to je obrovská chyba. Sledujte, kto vám píše, dáva lajky, komentuje, pýta sa. Je to naozaj dôležité. I v tomto  virtuálnom svete si budujete vzťah. Ak máte nejakého zanieteného človeka, ktorému sa páči čo robíte, tak mu jednoducho musíte odpovedať. Ak sa tak nedeje, prestane. A ak sa takýmto ľudom naopak venujete, tak vás možno odporučia kamarátom. A to chcete. Nás vie vždy potešiť správa typu: „Kamarát mi odporúčal váš blog o vyhliadke v Bojniciach. Cez víkend ideme aj my.“

Preto si aj my starostlivo vyhodnocujeme, kto, kedy a čo sleduje na našom blogu,  alebo sociálnych sieťach. Vyprofilovalo sa nám celkom zaujímavé publikum.

Najviac máme dievčat vo veku 18 – 34 rokov so záujmom o cestovanie a fotografiu. Tie najviac zaujímajú fotografie a články z destinácií ako Mexiko, Malorka, Thajsko, romantické uličky v mestách. A tak vyzerá aj náš obsah. Na týchto miestach fotíme Majku. Targetujeme na tieto mladé ženy a snažíme sa ich inšpirovať k tomu, aby aj ony vyrazili na cesty.

 

Druhou skupinou sú muži, tiež vo veku 18-34 rokov,  so záujmom  o cestovanie a fotografiu. Pre nich je však dôležitejšie zažiť príbeh. Majú radi fotky a články o tom, čo sme zažili, kde sme boli, koľko to stálo.  Tu viac bodujú hrady a zámky, historické fakty v popiskoch, rozpočty v blogoch.

A preto máme náš obsah prispôsobený publiku. Majka na pekných romantických miestach, a podľa mňa celkom zaujímavo spracované články na blogu a popisky pod fotkami.

Zamyslite sa

Ďalším dôležitým aspektom v našej tvorbe je čas pred,  a po pridaní akéhokoľvek obsahu. Či už blog alebo post na instagram. Predtým ako postneme ďalší obrázok alebo blog na net, vždy sa zamyslím, kto je moja cieľovka. Nie celkovo, ale konkrétne pre tento špecifický obsah. A vždy si položím pár otázok.

  1. Kde sme ten obrázok odfotili? Kam sme cestovali?
  2. Je na tom obrázku niekto alebo niečo, čo môže zaujať? Je toto miesto niečím zaujímavé?
  3. Aký mám ztoho pocit?
  4. Bude sa to ľuďom páčiť?

A podľa toho postupujem. Ak nie som spokojný ja alebo Majka, tak radšej nič von nepustíme. Dáme si extra deň na úpravu alebo prepísanie. Nie je totiž dôležitá kvantita, ale kvalita publikovaného obsahu.

Socializujte sa a robte si prieskum

Na základe takéhoto mini rozhovoru si potom urobím „prieskum trhu“.  Aké fotky aktuálne bežia. Kto o podobnom mieste prednedávnom písal. Čo sa ľuďom páči. Kde prebieha diskusia.  Ktoré stránky zdieľajú podobný obsah. Či má niekto z našich fanúšikov podobné fotky alebo blog.

A tu začína i naša interakcia a socializovanie sa. Vyhľadám relevantné hashtagy a stránky. Minimálne hodinku pred plánovaným pridaním obsahu sa zaujímam o podobný obsah u okolia. Komentujem, lajkujem, pozerám si príbehy, príp. niekomu napíšem a pokecáme ako tam bolo a čo ľudí zaujalo.

Toto platí i pri plánovaní výletov. Predtým, ako niekam vycestujeme, si čítam blogy, pozerám mapy, street view, instagram, noviny, časopisy, knihy. Často v plánovanej destinácii nájdeme naozaj nádherné miesta, ktoré by nás len tak nenapadli.

Následne po pridaní obsahu, sa opäť venujem fanúšikom. Odpovedám na komentáre, správy, otázky. Ak niekoho niečo zaujíma, rád mu poradím. Keď nás niekto pochváli, poďakujem.

U nás sa ešte nikdy nestalo, že by sme niekomu neodpovedali na správu. Keď nevieme, aspoň posunieme na niekoho, kto vie.

Spolupracujte

Ako som spomínal už v úvode. Slovensko a Česko je malé. Ak sa chce človek posúvať, musí spolupracovať. Ani my nevieme všetko. Veľmi veľa inšpirácie sme našli od ľudí s podobným koníčkom ako máme my.  Idete na výlet? Spýtajte sa v okolí, či nechce ísť niekto s vami. Možno bude poznať super miesto, o ktorom ste nevedeli. Takto sme boli napríklad v Bojniciach s Veronikou a Karolom. A v novembri ideme opäť. Do Maroka. Našli sme ich na instagrame.

Vďaka tomu, že sa nebojíme spolupracovať sme spoznali i ďalších super ľudí. A dúfame, že ešte mnoho spoznáme.

Storytelling – prineste príbeh

Internet je plný bezduchých obrázkov, článkov o ničom a podobne. My sa snažíme priniesť aspoň trošku pridanej hodnoty. Či už tým, kedy dané miesto navštíviť, kde výhodne zaparkovať, kde je krásny výhľad alebo niečo podobné. Dôležitý je príbeh. Zapojiť do obsahu aj ľudí. Aby s vami cítili. Nikoho nezaujímajú vždy rovnaké fotky, aké videli už milión krát predtým. Ľudia si chcú prečítať, koľko ich to bude stáť keď tam pôjdu, že na ten super záber pred Eiffelovkou sa čaká minimálne hodinu v rade, že parkovisko v nejakej populárnej dedinke je už o 10:00 plné. A o tom to je.

Pravidelne sa zamýšľame nad tým, čo by fanúšikov zaujímalo. A tieto informácie prenášame do blogov, popiskov, statusov na facebooku.

A čo nás motivuje?

Cestovanie milujeme. Nevieme si predstaviť to, že by sme ostali sedieť doma. To proste nejde. Stále niečo plánujeme. Cestovali sme už dávno predtým, ako sme si založili blog a instagram. Motiváciou založiť si tento onlajn priestor boli najmä priatelia a rodina. A postupne sa to nabaľovalo. Začali nás čítať a sledovať i ďalší. A aby sme sa postupne posúvali, začali sme vymýšľať koncept toho, čo pridávame.  Trošku sme sa hádam aj vo fotení a úprave zlepšili. A najväčšou motiváciou sú správy od vás. Chodia nám denne. A to je super.

V dnešnom svete, kde nájdete viac negatívnych ako pozitívnych správ a reakcií. Takže je to naozaj skvelé, dostávať pekné správy od vás. Všetky si samozrejme vážime. Taktiež sme vďaka blogu a instagramu získali veľké množstvo kamarátov. Keď sme začínali, tak nás to ani vo sne nenapadlo.

Takže téma „Poznaj svojho fanúšika“ má pre nás veľký význam. Radi spoznávame nových ľudí. A obžvlášť, ak majú koníčky ako my.

A čo dodať na záver?

My svojho fanúšika poznáme. Ak chceš spoznať aj ty nás, tak nám kľudne napíš.  Radi prehodíme pár slov, prípadne pokecáme o spolupráci. Aj na výlet môžme spolu niekam vyraziť.  A ak sa ti článok páči, bolo by super ak by si náš blog odporučil aj kamarátom, kolegom, alebo aj obyčajnému okoloidúcemu. Naozaj nám to  urobí radosť a okrem toho nám to aj pomôže aby sa o nás dozvedelo viac ľudí.  Taktiež nás môžeš nájsť aj na našom facebooku . A na  instagrame  nájdeš kadejaké fotky.  A aby toho nebolo dosť, v v rubrike  o nás  sa toho dozvieš tiež viac.

Ďakujeme

PS: Máme konečne aj media kit 🙂

Mediakit cestujzamenej

Poznaj svojho fanúšika

Mediakit cestujzamenej

Poznaj svojho fanúšika