Výlet po Slovinsku –Slovinské benátky v meste Piran

Deň 4 – Príchod do Piranu a večerná prechádzka

Len pár hodín jazdy autom od Slovenska nájdete na slovinskom pobreží Jadranského mora nádherné prímorské mestečko Piran. Slovinsko síce neponúka dlhé piesočnaté pláže, ale aj na tomto krátkom kúsku merajúcom niečo nad 40km vrátane všetkých zátok a výbežkov, nájdete nádherné čisté more a prevažne skalnaté pobrežie. Ak sa chcete schladiť vo vode, tak ako vstup poslúžia umelo vytvorené vstupy či rebríky vedúce priamo do mora.

My sme sa do Piranu presunuli z Bledu cez Vršič pass a údolie rieky Soča.

Piran – parkovanie a ubytovanie

Do mesta sme dorazili podvečer po dlhej celodennej ceste naprieč Slovinskom a už pri príchode nám bolo jasné, že Piran bude trošku iný, ako ostatné destinácie na výlete. Stredomorské mestečko je považované za najkrajšie mesto v Slovinsku, čoho dôkazom bolo množstvo áut smerujúcich práve sem.

Parkovanie v meste Piran

Aby sa v malom mestečku lepšie dýchalo, tak je z jeho historickej časti vylúčená externá doprava. Dostanú sa tam len domáci a hostia hotelov len na obmedzený čas. Pred mestom majú vybudovanú záchytnú garáž Fornače. Parkovanie na celý deň vás v sezóne bude stáť 19€, čo je dosť, ale veľa iných možností neexistuje. My sme mali ako hoteloví hostia zľavu a deň parkovania nás tak stál 10€.

Z parkoviska sa do mesta viete dostať dvoma spôsobmi. Buď využijete free shuttle bus priamo do centra, alebo si urobíte krátku prechádzku, ktorá vám nezaberie viac ako 15 minút. My sme sa samozrejme prešli, nakoľko náš hotel bol neďaleko.

Ubytovanie – Art Hotel Tartini

Tento výlet sme poňali úplne bez starostí. Proste sa mi nechcelo nič svetoborné vymýšľať, čo platilo aj pri výbere hotela. Jednoducho som objednal ubytko, ktoré sa mi páčilo, preto sme nakoniec skončili priamo na námestí v Art Hotel Tartini za 144€ na noc, čo bola naša druhá najdrahšia suma za ubytko na noc v histórií.

Po príchode do hotela sme si len zhodili veci a vybrali sme sa na prechádzku pri západe slnka.

Nočná prechádzka po Benátkach Slovinska

Pri prechádzke mestom sme si nemohli nevšimnúť pozostatky stredovekého múru a množstvo zdobených stavieb v benátskom štýle, ktoré sú zachované vo veľmi dobrom stave. Pripadali sme si naozaj ako v Taliansku. Pravú prímorskú atmosféru podnietilo množstvo reštaurácií, taverien i kaviarní a keďže nás zmohol hlad, tak sme si jednu maličkú reštauráciu vybrali a dačo sme do seba za zvukov mora hodili .

Tesne pred západom slnka sme vyšli hore ku kostolu a veži. A na naše prekvapenie sme počuli väčšinou slovenčinu a češtinu. Slovinsko je toto leto evidentne hit sezóny.

Na tomto mieste s nádherným výhľadom na červené strechy a na lode smerujúce do prístavu v Benátkach, Terste a neďalekom Koperi sme si vychutnali posledné minúty dňa. Potom už len cez čarovné uličky nazad do hotela, aby sme si po celom dni plnom zážitkov oddýchli a načerpali sily na ďalší deň.

Deň 5 – prechádzka po historickom mestečku Piran a oddych na pláži

Ráno nás cez otvorené okno prebudili horúce slnečné lúče, čo značilo, že nás čaká nádherný deň . Dali sme sa dohromady a presunuli sme sa na raňajky. Opäť, ako na predošlom ubytovaní v Blede, tu platili prísne hygienické opatrenia a jedlo sme si nemohli z bufetov zobrať sami. Personál hotela nám pripravil, na čo sme mali chuť.

Námestie Tartini

Prehliadku mestečka sme začali na najväčšom námestí v meste Piran. Pomenované je po najznámejšom rodákovi z mesta, ktorým bol skladateľ Giuseppe Tartini. V minulosti tento priestor slúžil ako malý prístav pre rybárske lode, ale neskôr toto miesto zasypali a vzniklo námestie. V prvej polovici 20. storočia slúžilo ako stanica pre trolejbusy a neskôr tade viedla dokonca električka.

Priestor, ako ho poznáme dnes, vznikol po zrušení trate a vylúčení osobnej dopravy v meste. Momentálne je to živý priestor, kde sa konajú rôzne podujatia a večer tu hrajú pouliční umelci.

Zvonica kostola sv. Juraja

Po prehliadke námestia sme sa presunuli cez uličky hore k Zvonici kostola sv. Juraja. Veža je otvorená denne od 10:00 až do 19:00 a vstupné na vežu je aktuálne 2€. Na úplný vrchol vedie 147 schodov a po ich zdolaní sa vám naskytne naozaj nádherný výhľad na celé okolie. Nazval by som to asi aj najkrajším výhľadom v meste.

Historické mestské hradby

Od kostola sme sa opäť pohodovou chôdzou cez uličky presunuli na ďalšiu zastávku, ktorou boli mestské hradby, ktorých história siaha až do 10. storočia. Hradby sú otvorené od 8:00 ráno až do západu slnka. Vstupné je aktuálne 2€ pre dospelých, 1,5€ študenti a deti pod 12 rokov majú vstup zdarma. Viac info sa dozviete priamo na ich stránke tu.

Pol dňa oddych na pláži a večerné západy z veže

Z hradieb sme sa presunuli autobusom zadarmo k parkovaciemu domu Fornače, odkiaľ sme pokračovali smerom na Portorož a hľadali sme nejakú peknú pláž, kde by sme strávili popoludnie. Po krátkej chvíli sme našli super miesto neďaleko od Lagúny Bernardin. Miesto sa volalo Plaža Bernardin a vstup na ňu je bezplatný, nakoľko sa jedná o verejnú pláž.

V prípade, že máte záujem o slnečník a lehátko, môžete si ich prenajať. My sme túto možnosť využili a za 20€ na deň sme okrem slnečníka a lehátok mali prístup aj na bazén a toalety. Bazén sme nakoniec nevyužili, keďže more bolo super a nebolo potrebné skákať do bazéna.

Na tomto mieste sme strávili pekných pár hodín. Majka si čítala časopis, ja som sa vyžil vo vode. Takže príjemný letný deň. Pred odchodom sme sa ešte najedli.

Cestou nazad do hotela sme opäť skonštatovali, že to so slnkom proste nevieme. Zas obaja červení ako raci.

Chvíľu sme si oddýchli od slnka na izbe, a tesne pred západom slnka sme sa opäť vybrali hore na kostolnú zvonicu, aby sme si vychutnali západ slnka nad mestom z veže.

Tu musím povedať, že cez deň bol výhľad krajší, takže sme tam zbytočne dlho neostali a radšej sme si šli dole na pobrežie sadnúť na zmrzlinový pohár, ktorý padol naozaj vhod.

Potom už len nazad do hotela na strešnú terasu so skvelým výhľadom a do postele.

Dva dni pri mori boli za nami a utvrdili sme sa v tom, že Slovinsko je naozaj krásna a rozmanitá krajina a neboli sme tam naposledy.

Ďalší deň nás čakal posledný deň a na pláne sme mali len dve miesta – Hrad Predjama a Jaskyňa Postojnska jama.

Ak sa vám článok páči, tak ho určite posuňte ďalej. Pre viac tipov nezabudnite sledovať aj náš blog Cestuj za menejinstagram a facebook.

Ďakujeme!

Piran v obrazoch

Autobus zadarmo z parkoviska
Piranská zvonica
Starobylé uličky mestečka
Prístav
Slovinsko – Piran
Výhľad na námestie od zvonice
Na vrchol zvonice vedie 147 schodov
Piran ako na dlani
Domček pre mačky
Cesta na pláž
Tak tento bazén sme nakoniec nevyskúšali